وردپرس یا برنامه نویسی ؟

وردپرس در مقایسه با

وردپرس یا برنامه نویسی ؟ برای وب سایت جدید کدام راه را انتخاب کنم ؟ در مطلبی با عنوان کدام وب سایت های مشهور با وردپرس ایجاد شده اند ؟ از برخی برندهای بزرگ که از وردپرس برای راه اندازی و مدیریت وب سایت خود استفاده میکنند نام بردم .
در این پست قصد دارم دلایلی که باعث شده اند این انتخاب کاملا منطقی بنظر برسد را عنوان میکنم :

۱. وردپرس ساده است : فکر میکنم نیاز به هیچ توضیح اضافه ای ندارد زیرا از مرحله نصب تا راه اندازی وب سایت ، وردپرس کار را بسادگی هرچه بیشتر انجام میدهد .
در واقع سادگی در تمام مراحل نصب ، راه اندازی و مدیریت وب سایت هدف اصلی وردپرس است .

۲. وردپرس زیباست : 
قبل از شروع به راه اندازی یک وب سایت جدید شاید زیبا بودن آن اولین اولویت شما باشد (بعدا خواهم گفت که نباید اولویت باشد ) و این بدلیل قدرت و انعطاف وردپرس یکی از ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا است . نمونه سایتهایی که در این است ذکر شد دلیلی بر اثبات این ویژگی است .

۳. پایداری وردپرس :
ویژگی مهم دیگر یک سیستم مدیریت محتوا یا یک وب سایت پایداری و توانایی سرویس دادن به حجم بالایی از بازدید کنندگان است . معمولا وب سایت های خبری بالاترین حجم بازدید کننده و ترافیک را دارند و استفاده سایتهای خبری مشهوری همچون techCrunch دلیلی بر اثبات این ویژگی است ‌.
البته فاکتورهای دیگری مانند تنظیمات و مشخصات فنی سرور در پایداری وب سایت در هنگام بالا رفتن ترافیک بازدیدکنندگان نقش اساسی دارند .

۴. وردپرس رایگان است :
وردپرس کاملا رایگان است و رایگان بودن هرچیزی یک دلیل منتطقی برای استفاده از آن است خصوصا اگر با کیفیت بالا همراه باشد .

۵. با وردپرس مالک اطلاعاتتان هستید :
بدلیل مستقل بودن این پلتفرم تمام اطلاعاتی که بعنوان محتوا وارد یک سایت وردپرسی میکنید در جایی غیر از پایگاه داده وب سایتتان ذخیره نمیشود .
( در مقایسه با سرویس دهندگان بلاگ)

۶. وردپرس وب سایت شما بسرعت راه می اندازد :
برای راه انداختن یک وبسایت وردپرسی نیازی به دانستن کدنویسی یا طراحی وب ندارید و همه چیز از قبل آماده است و حتی اگر دارید یک وبسایت خاص راه می اندازید ممکن است برای این کار یک پلاگین وردپرسی وجود داشته باشد .

۷. وردپرس و قابلیت اتصال : این قابلیت در وردپرس وجود دارد که تقریبا با تمام سرویسهای معروف اینترنتی و شبکه های اجتماعی معروف بسادگی متصل شود .

۸. وردپرس و واکنش گرا بودن :
آمارها نشان میداند این روزها آدمها در طول روز بیشتر از آنکه به صفحه مانیتور کامپیوتر خیره شوند به موبایلشان خیره میشوند .پس وب سایت باید قابلیت نمایش صحیح و بدون نقص در هر صفحه نمایش و هر رزولوشن رو داشته باشد به این قابلیت responsive بودن یا واکنش گرا بودن گفته میشود.

۹. وردپرس پویا و زنده است :
بدلیل ویژگی رایگان بودن ، متن باز بودن و استفاده روز افزون ، توسعه دهندگان زیادی از سراسر دنیا روی این سیستم کار میکنند ( بجای اینکه فقط یک تیم یا شرکت خاص در حال توسعه اون باشه ) و وردپرس دائما در حال پیشرفت و ارتقاست .

۱۰ . وردپرس فراتر از یک نرم افزار : پروژه بزرگ وردپرس هزاران توسعه دهنده و برنامه نویس و طراح وب مستر و کارآفرین را از سراسر جهان بصورت یک جامعه درآورده است و باعث باعث بوجود آمدن ایده های جدید ، فرصتهای شغلی جدید و فراهم شدن راه حل های جدید و البته سریع شده است .

اگر به دلیل بیشتری برای سویچ کردن به وردپرس نیاز دارید پس باید بدانید که کدام وب سایتهای مشهور از وردپرس استفاده می کنند ؟

نکته مهم : با تمام این مزایا فراموش نکنید نمیتوان برای تمام نیازها و یا پروژه ها یک نسخه پیچید . موارد استثناء فراوان است . ممکن است پروژه ای که مد نظر دارید قابل پیاده سازی در وردپرس نباشد . در پستهای آینده خواهم گفت که این سیستم مدیریت محتوا  مناسب چه وب سایتهایی است .

 

 

علی مرکبی

فعال در صنعت نرم افزار و علاقمند به پژوهش در زمینه بازارهای مالی و معاملات الگوریتمی .در وب سایت شخصی ام از آموخته ها و علائقم مینویسم.

نوشته های دیگر

دیدگاهتان را بنویسید