بنیانگذار توئیتر از پنج عادت ضرروی برای موفقیت میگوید

gettyimages-456915652

آمار رسمی در این مورد وجود ندارد اما میتوان با اطمینان حدس زد که بیشتر استارتاپهایی که در دره سیلیکون شروع بکار کرده اند شکست خورده اند .

بنابراین سخنان موسس دو استارتاپ بسیار موفق قطعا قابل تامل خواهند بود . او کسی نیست جز (Jack Dorsey) موسس توئیتر و اسکوئر  .

جک در حال حاضر بعنوان مالک شرکت اسکوئر و یکی از مهره های اصلی توئیتر مشغول فعالیت است .

این نوشته برای اولین بار در وب سایت علی مرکبی ظاهر شده است .

 

۱- با ایده شروع کنید :

داستان موفقیت به این شکل شروع نمیشود که شما صبح از خواب بیدار شوید و بگوئید من میخواهم یک بیزینس موفق را ه اندازی کنم . بلکه به این شکل شروع میشود که شما واقعا در مورد یک ایده مشتاق باشید و حاضر باشید برای خلق ایده تان هر کاری انجام دهید .

 

۲- ثبت وقایع :

یک راه ساده برای دنبال کردن مسیر پیشرفت خود تهیه پیدا کنید .جک دورسی در این مورد میگوید : شما باید ببینید که آیا واقعا در حال رشد هستید ؟ کسب و کارتان رشد میکند ؟ مهارتهای رهبری شما در حال شکوفایی است ؟

 

۳- یک شرکت شفاف تاسیس کنید :

پذیرای دیدگاهها و نقطه نظرات مختلف باشید (نه در حد شعار) این کارکنان را وادار به تفکر در حوزه های گوناگون میکند و باعث خلاقیت بیشتر در سازمان شما میشود  .

 

۴- ارتباط و همکاری کلید موفقیت :

اگر شما دو دپارتمان یا دو کارمند در مجموعه خود داشته باشید که با یکدیگر تعامل و همکاری نداشته باشند این اصطکاک و تضاد خودش را در محصول کاملا نشان خواهد داد و مشتریان شما آن را به سادگی خواهند دید . باید مطمئن باشید که به همان اندازه که بر روی ارائه محصول و خدمات دقت بخرج می دهید بر روی طراحی و مهندسی صحیح ارتباطات درون شرکت و سازمان خود دقیق و بی نقص عمل می کنید .

 

۵-  گاهی اوقات میتوان قواعد را زیر پاگذاشت :

جک میگوید پدرش وقتی فقط ۱۹ سال داشت به همراه دوستش یک پیتزا فروشی تاسیس کرد . اولین شخصی که استخدام کردند مادرش بود . پدرش عاشق او شد و این اتفاقی برخلاف قواعد کاریشان بود . او نزد شریکش رفت و به او گفت که بر خلاف قرارشان عمل کرده است بنابراین او کسب و کار را به شریکش واگذار کرد اما ۱۰ ماه بعد جک دورسی به دنیا آمد !

علی مرکبی

فعال در صنعت نرم افزار و علاقمند به پژوهش در زمینه بازارهای مالی و معاملات الگوریتمی .در وب سایت شخصی ام از آموخته ها و علائقم مینویسم.

نوشته های دیگر

دیدگاهتان را بنویسید