۳ نکته در مورد Sketch یا طرح اولیه
آزمایش و محک با کاربران باید از همان لحظهای که ایده یا مفهومی در ذهن دارید شروع شود. شما احتمالا در حال حاضر چند طرح یا روند روی کاغذ با وایتبرد دارید که دقيقا آن چيزی است که باید آزمایش شود.
لازم نیست زمان زیادی صرف کنید که زیبا یا کامل شود. در این مرحله هدف اعتبارسنجی مفهوم است و اطمینان از این که کاربرها متوجهی مورد استفادهی نرمافزار کاربردی میشوند و میخواهند که از آن استفاده کنند. این مطلب برای اولین بار در وب سایت علی مرکبی منتشر شده است .
و در حالیکه آزمایش این طرحها با این کاربرها میتواند سریع و آسان باشد، چند مسأله است که برای آزمایش با آنها بايد در نظر داشته باشید:
بازخورد مهم است، نه عملکرد
در این مرحله به دنبال بازخورد در مورد مفهوم کلی هستیم و نه در مورد جزئیات طراحی یا عملکرد. بر ایدهی کلی خود تمرکز کنید و از تمرکز بیش از حد بر جزئیات بپرهیزید.
سریع باشید
کمالطلبی دشمن شما است. طراحی کنید، طرح را آزمایش کنید، آن را دور بریزید و دو باره امتحان کنید. طرحهای خود را از دفتر کار بیرون ببرید. بردن طرحها به دنیای واقعی بهترین راه برای بهبود طرح شماست. بازخورد کاربر میتواند به شما کمک کند تا مراحل را تکرار کنید و یک نمونه را تکامل دهید.
نکتهی آزمایش کاربر
مطمئن شوید که کسانی که در آزمایش شرکت کردهاند میدانند که با يک مفهوم سر و کار دارند و نه يک محصول قابل استفاده. به علاوه، توصیه میکنیم که از مطالعهای مدیریت شده که از راه دور هدایت میشود استفاده کنید که در آن يک تسهیلکننده کاربرها را در طی آزمایش هدایت میکند و به سوالها پاسخ میدهد. مدیران به صورت آنلاین به کاربرها ملحق میشوند چون آزمون را هدایت میکنند و جهت آزمون را فراهم میکنند و برای تولید بازخورد عملی کمک میکنند.