چهار سوالی که هر کارآفرین اینترنتی باید از خود بپرسد

پرسیدن سوال، نشانه ای از یک ذهن کنجکاو است.images_question_enterprenuer

هر کارآفرین اینترنتی می بایست به پرسش های بسیاری قبل از شروع کار خود بپردازد و این روند پرسیدن سوال را در طول فعالیت خود حفظ کند. سخت ترین سوالات، آنهایی می باشد که شما از خودتان می پرسید، بنابراین به پاسخ های خود به دقت گوش دهید.

این مطلب اولین بار در وب سایت علی مرکبی منتشر شده است

چرا من می خواهم یک کسب و کار را شروع کنم؟

به دقت دلایل خود را بررسی کنید. شاید شما نمی توانید کار کردن برای شخص دیگری را تحمل کنید، و یا شاید به شیوه زندگی کارآفرینی جلب شده باشید. آیا فکر می کنید راه رسیدن به ثروت این است؟ و آیا برای کمک به دیگران دلیل خاصی را مشاهده می کنید؟ با خودتان صادق باشید. دلایل شما باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که شما را در شرایط سخت کاری یاری دهد.

نقاط قوت من چه هستند؟

شناسایی نقاط قوت، به شما برای آغاز کسب و کار خودتان کمک می کند. در راستای نقاط قوت و علائق خود تلاش کنید، و از آنچه که با این اهداف متضاد است دوری کنید. بسیاری از مردم یک سرمایه گذاری را صرفا برای به دست آوردن پول شروع می کنند، ولی بعدها از آنچه که انجام می دهند راضی نیستند. موفقیت دارای وجه های بسیاری می باشد و تولید ثروت مادی فقط یکی از آنها می باشد.

برای موفق بودن، چه چیزی را باید بدانم؟

در مورد انجام و شروع کسب و کار خود تحقیق کنید. صاحبان کسب و کارهای مشابه، دارای چه نوع پس زمینه آموزشی می باشند؟ با آنها صحبت کنید و از آنها یاد بگیرید. این کسب و کار بیشتر در کجا متقاضی دارد؟ سرمایه اولیه برای راه اندازی چقدر می باشد و به چه مجوز و گواهی هایی نیاز دارید؟ دانستن این جزئیات به شما در انجام و پیاده سازی کسب و کار مورد نظر کمک خواهد کرد.

برنامه من چگونه اجرا خواهد شد؟

وظیفه بعدی شما، ایجاد یک طرح و برنامه برای هدفی است که می خواهید به آن برسید. چنانچه هدف شما داشتن یک رستوران است، یک رستوران خوب را پیدا کنید و از سرآشپز آن نکاتی را بپرسید. اگر داشتن یک رستوران رویای شما هست،  می بایست در مورد ایجاد وفاداری مشتری و اقتصاد یک کسب و کار در صنعت غذا مسائلی را یاد بگیرید. هر اندازه که از کسب و کار های مشابه اطلاعات بیشتری را دریافت کنید، اعتماد به نفس بیشتری را در راه اندازی کسب و کار خود خواهید داشت.

پس از اینکه شما کسب و کار خودتان را آغاز کردید، سوالات جدیدی مطرح می شود، گاهی اوقات سوالاتی بیش از آنچه که شما بتوانید فکر کنید. اما مهم ترین پرسشی که شما می بایست به طور مداوم از خودتان بپرسید این است:

آیا این کار من را خوشحال می کند؟ چه کار دیگری ممکن است مرا شادتر و خوشحال تر سازد؟

شما روزهای خوب و بدی خواهید داشت. بازگشت به این سوال اساسی، سبب می شود که شما در مسیر صحیح قرار بگیرد و با خودتان صادق باشید. شروع یک کسب و کار متعلق به خودتان، ممکن است به شادی پایدار شما منجر شود و این هدفی است که همه ما ها باید آن را دنبال کنیم. اگر برنامه ریزی شما صحیح باشد، شروع کسب و کار متعلق به خودتان می تواند شما را به اهدافتان برساند.

علی مرکبی

فعال در صنعت نرم افزار و علاقمند به پژوهش در زمینه بازارهای مالی و معاملات الگوریتمی .در وب سایت شخصی ام از آموخته ها و علائقم مینویسم.

نوشته های دیگر

دیدگاهتان را بنویسید